در حالت ایده آل ، هر برنامه L&D باعث رشد یادگیرنده، غنی سازی فرهنگ شرکت و ارتقا حرفه ای می شود. اما اگر با زبان آموزان خود در ارتباط نباشید، چگونه می توانید فرهنگ یادگیری سالم پرورش دهید؟

چگونه می توان با تجزیه و تحلیل سیستم مدیریت یادگیری ، بینش های ارزشمندی را جمع آوری کرد

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد فراگیران خود کسب کنید، در انجام اهداف تحقیق و توسعه خود بهتر عمل خواهید کرد. یادگیری داده ها می تواند به رهبران کمک کند تا درک عمیقی از آنچه که خوب کار می کند و غیر مفید است، کسب کنند. تجزیه و تحلیل LMS همچنین می تواند الگوهایی را در داده های زبان آموزان شما نشان دهد و شما را قادر به تصمیم گیری داده محور برای بهبود استراتژی و ارائه تجارب آموزشی استثنایی کند.

ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید چه داده هایی می توانید از LMS خود استخراج کنید و چگونه فرهنگ یادگیری پر رونق را هدایت می کند.

آنچه می توانید از LMS Analytics یاد بگیرید

گزارش از LMS خود، داده های ارزشمندی را در نوک انگشتان شما قرار می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی های یادگیری آگاهانه کمک کند. LMS شما باید شامل قابلیت های گزارشگری از قبل ساخته شده باشد، که شامل اطلاعاتی از جمله:

فعالیت ، پیشرفت و صلاحیت های یادگیرنده: اقدامات و برنامه آموزشی هر فرد را بشکافید تا از رشد فعلی وی و چگونگی کمک به پیشرفت آنها مطلع شوید.

پیشرفت بخش: نگاهی به عملکرد هر بخش یا تیم بیندازید. آیا فاصله های یادگیری بین تیم وجود دارد؟ آیا مناطقی وجود دارد که برخی از بخشها در آن مبارزه می کنند و برخی دیگر در آنجا می درخشند؟

فعالیت دوره و برنامه درسی: پیشرفت فعلی در یک ماژول یا دوره خاص چگونه است؟ دوره ها با چه سرعتی تکمیل می شوند؟

ارزیابی دوره: هنگام تعیین میزان کارآیی دروس، از ارزیابی دوره به عنوان ابزاری ارزشمند استفاده کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند در مورد اینکه چه قسمت هایی از دوره شما موفقیت آمیز بوده و چه زمینه هایی نیاز به پیشرفت دارند ، بازخورد بگیرید.

گواهینامه ها و سایر آموزش ها: گزارش گواهینامه ها راهی مناسب برای بررسی زبان آموزانی که گواهینامه ها را در اختیار دارند، شناسایی کاربرانی که احتمال صدور گواهینامه آنها منقضی می شود، و به روزرسانی یا چاپ هرگونه گواهینامه یا تأییدیه های ویژه قبلی.

این گزارش ها باید بتوانند بصیرت عملی را ارائه دهند و تغییرات استراتژی یادگیری و توسعه را در آینده اطلاع دهند. مهم است که شما همچنین می توانید بینش یادگیری را در سازمان خود به اشتراک بگذارید، به روزرسانی های ایمیل منظم را برنامه ریزی کنید و گروه های خاص را برای دریافت گزارش های مربوطه هدف قرار دهید.

اهمیت گزارشگری قابل برنامه ریزی برای حتی بینش عمیق تر

گزارش های از پیش ساخته شده برای هر مدیر L&D ضروری است و برای برخی از شرکت ها کافی است. با این حال، دیگران ممکن است به گزارش های تخصصی تر، خاص سازمان نیاز داشته باشند. اگر به دنبال LMS هستید ، یکی از مواردی را پیدا کنید که بتواند نیاز شما را برای گزارش عمیق تر فراهم کند که دنیایی از امکانات را باز می کند ، از جمله:

  • تجسم داده پیشرفته
  • داشبورد گزارش شخصی سازی شده
  • دسترسی به API برای ادغام داده ها
  • تجزیه و تحلیل داده های عمیق

بینش حیاتی هوش تجاری به شما کمک می کند تا آگاهانه تصمیم بگیرید و برای آنچه در پیش دارید برنامه ریزی کنید. حتی اگر هنوز به گزارش های سفارشی نیازی ندارید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که در صورت تغییر شرایط و نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق LMS ، می توانید آنها را دریافت کنید.

گزارش و سیستم یادگیری مدیریت چگونه بر فرهنگ یادگیری شما تأثیر می گذارد

پس از جمع آوری داده ها از گزارش خود ، می توانید این اطلاعات ارزشمند را در استراتژی و فرهنگ یادگیری خود لحاظ کنید. مشارکت کم در دوره های انطباق می تواند نشان دهنده نیاز به تازه سازی باشد یا شاید ارتباط بیشتری در مورد ارزش چنین دوره هایی وجود داشته باشد. سر و صدای زیادی در یک انجمن گفتگو پیرامون یک موضوع خاص می تواند بیانگر زمینه ای برای ایجاد محتوای آینده باشد.  روش های زیادی برای یافتن این داده ها وجود دارد ، اما چند زمینه اصلی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

اطلاعات جستجوی زبان آموز
جستجوهای انجام شده در LMS مکان بسیار خوبی برای شروع است. درک مطالب فراگیران و کلیک بر روی آنها می تواند به شناسایی موضوعات مورد علاقه فراگیران و همچنین وجود شکاف های محتوا کمک کند. یا اگر محتوایی در یک موضوع بسیار جستجو شده دارید، ممکن است داده ها به شما بگویند که یافتن اطلاعات بسیار سخت است.

نرخ درگیری مطالب
نگاهی به میزان تعامل بین دوره های معمولی آموزش الکترونیکی در مقایسه با فیلم ها نیز ممکن است بینش خوبی در مورد قالب (های) محتوایی که زبان آموزان ترجیح می دهند داشته باشد. اگر فیلم ها با نرخ بسیار بالاتری نسبت به یک دوره معمول درگیر می شوند، ممکن است بخواهید در مورد ایجاد محتوای ویدیویی بیشتر بحث کنید. به طور مشابه ، به نظر می رسد نقطه افت در فیلم ها چیست؟ آیا نقطه مشابهی وجود دارد که در آن اکثر فراگیران تماشای فیلم را متوقف کنند؟ این موارد می تواند به شما کمک کند محتوای ایده آل را برای زبان آموزان خاص خود بهتر درک کنید.

نرخ ورود به سیستم و تکمیل
سرانجام و مهمتر از همه ، یادگیرندگان چند بار با LMS شما درگیر می شوند؟ اگر میزان پذیرش و مشارکت کم باشد، شاید بزرگترین فرصت در تأمین امنیت خرید زبان آموزان باشد. با درک اینکه دانش آموزان چقدر به سیستم دسترسی پیدا می کنند و چند دوره در حال شروع و تکمیل است می توانید از این امر احساس کنید. اگر به خرید بیشتری نیاز دارید، شروع کار در بالای سازمان و ایجاد هیجان در مورد یادگیری یک عمل کاملاً خوب است. اگر محتوایی را که زبان آموزان شما می خواهند و در قالب هایی که بیشتر دوست دارند ارائه می دهید، احتمال ایجاد فرهنگ قوی یادگیری به طور چشمگیری افزایش می یابد.

سرویس خوب داشتن لیاقت شماست