توسعه فرهنگ یادگیری برای موفقیت سازمانی بسیار مهم است. سرمایه گذاری در برنامه ریزی دقیق باعث ایجاد برنامه های آموزشی بصیرتی برای کارمندان خواهد شد.

۸ روش سریع و الهام بخش

فرهنگ یادگیری چیست؟ هر سازمانی فرهنگ خاص خود را دارد و در این فرهنگ مجموعه ای از مفروضات و اعمال، پیرامون آموزش وجود دارد که به عنوان فرهنگ یادگیری سازمان شناخته می شود. اهداف و روشهای رایج در این قلمرو شامل آموزش ، مهارتهای بالقوه ، تحول مجدد ، مدیریت دانش و مشارکت همتا با همتا است.

توسعه فرهنگی که از یادگیری پشتیبانی کند نه تنها یک سرمایه گذاری نیست، بلکه مزایای فوق العاده ای نیز برای سازمان به همراه دارد. این در آینده نیروی کار شما را تقویت می کند تا تعاملات خود را حفظ و تقویت کنید ، و همچنین سازمان می تواند منافع بلند مدت را بدست آورد و یک مزیت رقابتی نیز ایجاد کند.

طبق تحقیقات Bersin & Associated ، شرکت های دارای فرهنگ یادگیری، در محیط کاریه قوی، دارای کارمندانی هستند که ۳۷٪ بازده بیشتری نسبت به سازمان هایی دارند که برای یادگیری در محل کار ارزش قائل نیستند. همچنین احتمالاً ۳۲٪ جزو اولین کسانی هستند که به ارائه یک راه حل ابتکاری می پردازند و ۲۶٪ سابقه بهتری در تولید محصولات با کیفیت و یا ارائه خدمات ویژه و خاص دارند.

قبل از اینکه به چگونگی توسعه فرهنگ یادگیری در سازمان خود فکر کنید ، ارزیابی اینکه سازمان شما در حال حاضر روی منحنی فرهنگ یادگیری چه جایگاهی دارد ، ضروری است.

ارزیابی فرهنگ یادگیری شرکت شما

در حالی که شرکت ها عناصر مختلفی از فرهنگ یادگیری خود را دارند، که کم و بیش بالغ هستند، ما یک پیوستگی بلوغ پیدا کرده ایم که به طور معمول در چهار مرحله قرار می گیرد:

گپ و صحبت
در این مرحله، سازمان ها فرهنگ یادگیری جوانی دارند و فناوری آموزش حداقل است.

اصول درخشان
در اینجا، سازمانها معمولاً LMS دارند و به دنبال تعمیق درک خود هستند.

سرمایه گذاری در مردم
سازمانها در این مرحله متعهد به مدیریت عملکرد هستند. آنها فرصت های آموزشی را فراهم می کنند که فراتر از حد نیاز است و به دنبال بازگشت سرمایه گذاری قوی در محیط آموزش هستند.

چشم اندازهای آینده
سازمان هایی که Future Gazers هستند از یک فرهنگ یادگیری بالغ برخوردارند و کارمندان را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود به ارتقای خود و حرفه ای شدن ترغیب می کنند.

همانطور که در بالا مشاهده شد، فرهنگ یادگیری فراتر از کارگاه های آموزشی و آموزش الکترونیکی است. این امر موجب ارتقای رهبران آینده و توانمند سازی کارکنان با مهارت های جدید خواهد شد که به آنها امکان می دهد نقش ها و چالش های جدید را به عهده بگیرند.

توسعه فرهنگ یادگیری یک شرکت نمی تواند یک شبه اتفاق بیفتد، اما مراحل عملیاتی وجود دارد که می توانید برای حرکت در مسیر درست، آنها را انجام دهید.

۸ مرحله مشخص برای توسعه فرهنگ یادگیری

۱. استراتژی یادگیری فعلی سازمان خود را بررسی کنید
قبل از اجرای این تغییرات در محل کار، ارزیابی اینکه سازمان شما در حال حاضر کجاست بسیار مهم است. نگاهی بیندازید که کارمندان شما در حال حاضر چگونه یاد می گیرند، چه چیزهایی یاد می گیرند و چه مهارت های آموزشی دارند.

از این طریق قادر خواهید بود نقاط قوت و ضعف سازمان خود را شناسایی کرده و شروع به ایجاد استراتژی کنید که مربیگری قدرتمند و موثری را برای کارمندان خود فراهم کند.

۲. برنامه های یادگیری شخصی را تدوین کنید
هنگام ایجاد یک برنامه آموزشی در شرکت، تهیه برنامه های یادگیری شخصی با محتوای متناسب برای کارمندان بسیار مهم است.

۳. آموزش را به راحتی در دسترس قرار دهید
اگر فرآیند بدون وقفه نباشد، کارمندان تلاشی برای یادگیری نمی کنند. اگر آموزش را از طریق LMS ارائه می دهید، مهم است که این برنامه کاربر پسند باشد و دارای یک داشبورد بصری باشد. در حالت ایده آل، شما باید آموزشهای درخواستی نیز داشته باشید که به کارمندان شما امکان می دهد در هر زمان و هر مکان به مواد یادگیری دسترسی داشته باشند. این امر به ویژه در نیروی کار مدرن بسیار مهم است زیرا امکان انعطاف پذیری بیشتر را فراهم می کند.

۴. توسعه یادگیری رهبران سازمانی
رهبران سازمانی غالباً در موقعیت تأثیرگذاری قرار دارند، بنابراین باید درگیر توسعه مستمر خود باشند. اگر این چنین باشد، به تقویت فرهنگ یادگیری کمک می کند.

۵. آموزش همراه با پاداش
شناخت بسیار مهم است. کارمندان می خواهند زمانی را که برای یادگیری خود صرف کرده اند، دارای پاداش باشد. ایده خوبی است که به خاطر ارتقای دانش کارگران پاداش نیز به آنها بدهید. این می تواند چیزی مانند مسابقه کوچک باشد، یا می تواند بزرگتر و انگیزه آورتر باشد  مانند جایزه هایی با پاداش مالی. این کار نه تنها به جذب کارکنان در دوره کمک می کند، بلکه به کارمندان شما نیز نشان می دهد که برای زمانی که آنها برای آموزش خود سرمایه گذاری می کنند ارزش قائل هستید.

۶. زمان یادگیری را کنار بگذارید
وقتی مهلت زمانی، پروژه های در حال انجام و جلسات بی پایان وجود داشته باشد، یافتن زمان برای یادگیری می تواند چالش برانگیز شود. وقتی نوبت به ایجاد این فرهنگ می رسد، حمایت از زمان یادگیری ضروری است. کارمندان باید بدانند که به آنها اجازه داده می شود، وقت خود را برای تمرکز بر این موضوع اختصاص می دهند.

۷. با روشهای مختلف، یادگیری را آزمایش کنید
وقتی به چگونگی تهیه یک برنامه آموزشی برای کارمندان فکر می کنید، روشهای بی شماری وجود دارد. مانند جلسات آموزش حضوری و دوره های آموزش آنلاین از طریق LMS به طور گسترده. گرچه هر دو به تنهایی بسیار کارآمد هستند ، اما می توانند در یک مدل یادگیری ترکیبی نیز ادغام شوند.

۸. اندازه گیری و انطباق
بسیار مهم است که موفقیت روشهای خود را به طور مداوم اندازه گیری کنید. با اندازه گیری میزان اشتغال و غیره ، تأثیر واقعی این آموزش را بر کارمندان خود کشف خواهید کرد. نظارت و اندازه گیری نیز به شما این امکان را می دهد تا دوره های خود را تغییر داده و تنظیم کنید و آنها را متناسب با نیازهای کارمندان خود تنظیم کنید.

چرا توسعه فرهنگ یادگیری مهم است؟

در این عصر مدرن و تکنولوژیکی، گرایش های کمی وجود دارد که بر کسب و کار و یادگیری تأثیر می گذارد. آنها عبارتند از:

رشد نیروی کار پراکنده و از راه دور در سطح جهان
افزایش جمعیتی نسلهای دیجیتالی که از نظر تکنولوژی پیشرفته هستند

فشارهای اتوماسیون و شکاف استعدادها
شرکت ها باید فرهنگ یادگیری خود را توسعه دهند و به یادگیری دیجیتال روی بیاورند یا خطر آواره شدن را داشته باشند. فقط با حرکت از یک فرهنگ یادگیری ابتدایی به یک بینش و در طول دوره بلوغ، سازمان ها می توانند کارمندان خود را توسعه دهند ، رهبران آینده را شکل دهند و تقاضای تغییر بازارها را برآورده کنند.

توسعه فرهنگ یادگیری شرکت شما و فراتر از آن
توسعه این فرهنگ در شرکت شما یک سرمایه گذاری است ، اما همچنین مزایای زیادی را نیز به همراه دارد. شما با استفاده از توانایی های بالقوه کارمند خود، تجارت خود را رشد خواهید داد و میزان اشتغال و بهره وری کلی کارمندان را افزایش خواهید داد. فرهنگ یادگیری چیزی است که هر سازمانی باید در توسعه آن تلاش کند و این یک سرمایه گذاری برای موفقیت طولانی مدت شرکت شما می باشد.

سرویس خوب داشتن لیاقت شماست